Bariton

© Arjen de Boer

 

Bariton Karel Stegeman studeerde klassiek zang aan het Prins Claus Conservatorium bij Hanneke de Wit. Hij volgde masterclasses bij Margreet Honig, Maarten Koningsberger, Miranda van Kralingen en Nico van der Meel en ontving zangonderwijs bij Paul Triepels, Marjan Kuiper, David van Laar en David Visser. Hij is sinds het afronden van zijn bachelor in 2024 verder in de leer bij Hanneke de Wit en Maarten Koningsberger.

 

Een veelzijdig solist

 

Karel debuteerde in 2019 in Ein deutsches Requiem en was te horen in verschillende cantates en oratoria waaronder de Matthäuspassion van Schütz en de Marcuspassion van Jacob de Haan. Hij speelde de rol van Conte Almaviva in Mozarts Le nozze di Figaro op festival Opera aan Zee.

In 2022 speelde hij in twee verschillende producties van Purcells Dido and Aeneas en in datzelfde jaar Papageno in een conservatoriumproductie van Die Zauberflöte. In 2023 zong hij de Rückertlieder van Mahler met symfonieorkest.

© Daria Vinogradova

© Marianne Brouwer

Ensemblezanger

 

Karel zingt regelmatig in professioneel ensembleverband; in 2023 zong hij in de theaterproductie ECHO in het kader van Theater na de Dam in samenwerking met de Noorderlingen en het Kiev Mime Theatre. In datzelfde jaar zong hij in octetverband voor koningin Máxima bij de opening van het academisch jaar. 

In 2024 zong hetzelfde octet bij de presentatie van het laatste schilderij in de serie van Egbert Moddermans Werken van Barmhartigheid in de Martinikerk van Groningen.

Professioneel koorzanger

 

Als professioneel koorzanger zong hij in de Wadopera Peter Grimes van Nootstroom onder leiding van Arnoud Oosterbaan.

Hij heeft als koorlid gezongen bij Consensus Vocalis en valt hij regelmatig in als remplaçant in koorproducties.

© Tim Groeneveld